Καρδιά: Η νο1 βιταμίνη που την προστατεύει!

193
Foods rich in vitamin D. Healthy food

Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη D μπορεί να ωφελήσουν την υγεία της καρδιάς, βάσει της ανάλυσης των στοιχείων της επιδημιολογικής μελέτης ATTICA
Η κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη D μπορεί να έχει για την καρδιά προστατευτικά αποτελέσματα, σύμφωνα με ελληνική έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Human Nutrition and Dietetics και μέρος της μπορείτε να δείτε εδώ.

Η έρευνα βασίστηκε στην αξιολόγηση των δεδομένων της μεγάλης επιδημιολογικής μελέτης υγείας και διατροφής ATTICA το δείγμα της οποίας ήταν άνδρες και γυναίκες από την ευρύτερη περιοχή των Αθηνών. Κανένας από τους συμμετέχοντες δεν είχε καρδιαγγειακά νοσήματα όταν εισήλθε στην έρευνα.

Σε αντίθεση με άλλες δοκιμές συμπληρωμάτων βιταμίνης D, που είχαν δείξει μέτρια έως ασήμαντα ευεργετικά αποτελέσματα στην υγεία της καρδιάς, αυτή η μελέτη υποστηρίζει ότι η αυξημένη πρόσληψη βιταμίνης D από πηγές τροφίμων μπορεί να προστατεύσει από καρδιακά προβλήματα, ιδιαίτερα τους άνδρες.

Η μελέτη διεξήχθη κατά την περίοδο 2001-2012 και περιελάμβανε 1.514 άνδρες και 1.528 γυναίκες από την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας. Στις χαμηλότερες, μέσες και υψηλότερες κατηγορίες πρόσληψης βιταμίνης D, τα καρδιαγγειακά συμβάντα (όπως καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικά επεισόδια) εμφανίστηκαν σε 24%, 17% και 12% στους άνδρες και 14%, 10% και 11% στις γυναίκες. Όσο δηλαδή περισσότερη ήταν η πρόσληψη βιταμίνης D τόσο περισσότερο απομακρυνόταν ο κίνδυνος για καρδιαγγειακά συμβάντα.

Σημειωτέον, η διατροφική αξιολόγηση βασίστηκε σε ένα επικυρωμένο ημι-ποσοτικό ερωτηματολόγιο συχνότητας τροφίμων. Η ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης D υπολογίστηκε χρησιμοποιώντας μια τυποποιημένη βάση δεδομένων για τα τρόφιμα.