Μην τρέχετε φορώντας τακούνια!

running heels

Φοράτε τα τακούνια σας και τρέχετε είτε στο γραφείο, είτε στο δρόμο… Οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Τρέχοντας με τα τακούνια σας κάνετε κακό στα γόνατά σας..


Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου Ningbo, στην Κίνα, όσες γυναίκες αναγκάζονται να τρέχουν συστηματικά φορώντας παπούτσια με τακούνι 7 εκατοστά ή περισσότερα, ασκούν αφύσικες πιέσεις στα γόνατά τους, οι οποίες οδηγούν σε αρθρίτιδα.

Τα προβλήματα δεν σταματούν εδώ. Αφύσικες πιέσεις ασκούνται και στα ισχία τους, αλλά και στους αστραγάλους. Όπως προκύπτει από την έρευνα, με τα ψηλά τακούνια μειώνεται η κίνηση των αστραγάλων κατά το τρέξιμο, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο διαστρέμματος. Μάλιστα όσο πιο ψηλά είναι τα τακούνια, τόσο αυξάνεται και ο κίνδυνος διαστρέμματος της ποδοκνημικής άρθρωσης.

Αν και η μελέτη διεξήχθη σε μικρό αριθμό νεαρών εθελοντριών και σε εργαστήριο, οι ερευνητές λένε πως τα ευρήματά τους ισχύουν για όλες τις γυναίκες. Επιπλέον, οι δυνητικές βλάβες θα είναι πολύ μεγαλύτερες όταν μια γυναίκα τρέχει με τακούνια σε ανώμαλο έδαφος, όπως η άσφαλτος και τα πεζοδρόμια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι εννέα στις δέκα λάτρεις των ψηλών τακουνιών αναπτύσσουν διάφορα προβλήματα στα πόδια τους εξαιτίας τους (από κάλους μέχρι πόνους), τα οποία όμως επιλέγουν να αγνοούν για να μην αποχωριστούν τα αγαπημένα τους παπούτσια.

Πρώτες Βοήθειες - Τηλέφωνα

  • Εφημ. Ιατροί Αθήνας - Πειραιά: 105
  • Εφημ. Ιατροί Δήμων Πρωτεύουσας: 101
  • Σταθμός Πρώτων Βοηθειών: 150
  • Κέντρο Άμεσης Βοήθειας: 166
  • Κέντρο Δηλητηριάσεων: 210.77.93.777
  • Σταθμός Πρώτων βοηθειών ΙΚΑ: 210.64.67.811
  • Κέντρο Αιμοδοσίας: 210.82.19.391